دریاچه شورمست همانطور که نامش تداعی می کند ترکیبی است از شوریدگی و سرمستی. درختان ِ تا کمر در آب فرورفته، صدای باد، آب و پرندگان، آدمی را مست و مدهوش، غرق در آرامش و زیبایی دریاچه می کند.

دریاچه شورمست به وسعت ۱۵ هزار متر مربع و با عمق حداکثر ۶ متر در جنوب استان مازندران قرار دارد. حاشیه ی دریاچه از درختان تنومند و پر شاخ و برگ توسکا پوشیده است. سکوت و آرامش دریاچه در کنار زیبایی مناظر اطراف، شورمست را به یکی از زیباترین جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری منطقه سواد کوه تبدیل کرده است.

دریاچه شورمست کجاست
دریاچه شورمست کجاست
دریاچه شورمست

موقعیت جغرافیایی : استان مازندران، منطقه سواد کوه، ارتفاع ۹۴۰ متری از سطح دریا.

مدت سفر زمینی ( از تهران و بازگشت به تهران ) : برای سفر به دریاچه شورمست و آبشار ورسک به یک روز زمان نیاز دارید. ۴ تا ۵ ساعت رانندگی. در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از تهران .

بهترین زمان برای سفر به دریاچه شورمست : محدودیتی ندارد. همیشه زیبا.

درجه سختی : ساده، ۴ از ۱۰

تجهیزات مورد نیاز : کفش کوهپیمایی، آب آشامیدنی، باد گیر و لباس گرم، زیرانداز، چراغ قو، دو وعده غذای سبک.

چطور به دریاچه شورمست برسیم : از تهران به سمت رودهن حرکت کنید و وارد جاده فیروز کوه شوید. مسیر را به سمت ورسک و پل سفید ادامه دهید. کمتر از ۲ کیلومتر بعد از پمپ بنزین پل سفید یک خروجی در سمت چپ شما قرار دارد. از ابتدای خروجی پل سفید تا دریاچه شورمست حدود ۵ کیلومتر فاصله است؛ وارد خروجی شده و پس از رسیدن به دوراهی مجددا به سمت چپ بپیچید تا وارد جاده شهید رجایی شوید. حدود ۱ و نیم کیلومتر بعد، به یک تقاطع می رسید. به سمت چپ بپیچید. مسیر را ادامه داده و در تقاطع بعد نیز به سمت چپ بپیچید. با طی مسیر کوتاهی در یک جاده خاکی به دریاچه شور مست می رسید.

استان مازندران جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری بسیاری دارد که برخی از آنها مانند چشمه های آب معدنی باداب سورت در دنیا بی نظیر است.

از جاذبه های طبیعت گردی نزدیک به دریاچه شورمست می توان به جنگل زیبا و با شکوه راش در نزدیکی روستای سنگده ، جنگل ارفع ده ، غار تاریخی اسپهبد خورشید و قلعه کنگلو اشاره کرد. اگر فرصت کافی دارید به شما توصیه می کنیم سری هم به جنگل راش بزنید.

نیاز به مجوز برای بازدید : ندارد

خطر گم شدن : خیر. 

معرفی کامل ۷ مقصد محبوب گردشگری و طبیعت گردی را در مجله الکترونیکی کاروان بخوانید. برای دریافت فرم زیر را پرکنید.

تصویر تمام نمای دریاچه شورمست

برای اطلاع از مسیر دسترسی و برای اینکه بدانید دریاچه شورمست کجاست ، مطالب مندرج در بخش میانی همین صفحه را بخوانید.

همچنین برای مشاهده مسیر دسترسی به دریاچه شورمست روی نقشه ، روی عکس زیر کلیک کنید.

نقشه GPS و مسیر دسترسی دریاچه شورمست
دریاچه شورمست
دریاچه شورمست
دریاچه شورمست کجاست

هنگامی که در محلی آتش روشن می کنید، تا مدت ها در آن محل درختی نمی روید؛ کاروان از شما می خواهد حتی الامکان از روشن کردن آتش در این مکان خودداری کنید و در صورت نیاز، آتش را در محل هایی که پیشتر در آن آتش روشن شده است استفاده کنید. در طول سفر حتما کیسه زباله به همراه داشته باشید و اگر زباله ای روی زمین دیدید حتما نسبت به جمع آوری آن و پاکسازی منطقه اقدام کنید.  در کف دریاچه  (بویژه در زمان پر آبی)، ممکن است درختانی وجود داشته باشند که زیر آب رفته اند، بنابراین هنگام شنا کردن در دریاچه جانب احتیاط را رعایت کنید. دقت کنید که ممکن است با مارهای آبی نیز برخورد کنید.

[تعداد: 227    میانگین: 2.9/5]

ecotour