امتیاز این آیتم
  • 0.00 / 5 5
(0 رای)

جنگل پیچک

در حالیکه بسیاری از علاقمندان به طبیعت گردی ترجیح می دهند با برنامه ریزی شخصی و بدون استفاده از خدمات آژانس های گردشگری به سفر بروند، استفاده از خدمات اینگونه سازمان ها عملا غیرقابل اجتناب است. نکته اینجاست که همه ما – که به طبیعت گردی علاقمندیم – به نوعی به شرکت در سفرهای گروهی برنامه ریزی شده نیاز داریم. در سفرهای یکروزه، چند روزه و در سفرهای تعطیلاتی مانند عید که فرصت کافی برای دیدن و لذت بردن از جاذبه های طبیعت گردی مهیا است، استفاده از خدمات آژانس های گردشگری می تواند مزیت هایی بسیاری داشته باشد؛ برای مثال مناطقی مانند کویر مصر یا جنگل راش و یا مناطق بکرتری مثل تنگه راگه بدون استفاده از خدمات این سازمان ها قابل دسترسی نبوده و سفر به این مناطق می بایست به صورت گروهی انجام شود. علاوه بر این شرکت در تورهای طبیعت گردی می تواند مشغله و نگرانی های سفر مثل رزرو اقامتگاه و تهیه غذا (بویژه در سفرهی چند روزه) را به مقدار زیادی کاهش دهد. در کنار این، تورلیدرهای شاغل آژانس های گردشگری معتبر ، غالبا افرادی کار آزموده هستند که می توانند اطلاعات بسیار جالبی در اختیارتان قرار دهند و با افزودن جنبه یادگیری به سفر، آن را لذت بخش تر کنند.

شرکت در تورهای طبیعت گردی بویژه برای کسانی که برای اولین بار قصد سفر به منطقه ای تازه را دارند می تواند مفید باشد. همچنین با استفاده از این خدمات می توانیم سبک سفر مورد علاقه و مناسب برای خودمان را پیدا کنیم.

در هر حال اگر قصد شرکت در توری خاص را دارید، پیش از خرید تور می بایست با ویژگی های یک شرکت خدمات مسافرتی خوب آشنا باشید. در این مورد کمی وسواس داشتن – بویژه برای کسانی که برای اولین بار از چنین خدماتی استفاده می کنند – بسیار مهم است. یک تجربه بد در طبیعت گردی ممکن است باعث بدبینی شما نسبت به اینگونه سفر ها شده و شما را از تلاش مجدد برای سفر به مناطق بکر و دیدن آن همه زیبایی منصرف کند!.

در زیر به برخی ویژگی های یک آژانس خوب اشاره میکنیم:

اعتبار – از خدمات گردشگری آژانس های معتبر استفاده کنید. متاسفانه در مقوله طبیعت گردی شرکت های زیادی وجود دارند که کیفیت خدماتشان با چیزی که ادعا می کنند فاصله زیادی دارد. بنابراین پیش از خرید سعی کنید آن ها را بشناسید. بزرگ و کوچک بودن یا قیمت نباید تنها معیار شما برای خرید تور باشد. یکی از معیار های قابل اطمینان در مورد کیفیت خدمات آژانس ها نظرات دیگر مسافران و مراجع و وبسایت های معتبر است.

نئور تا سوباتان

قیمت و هزینه – در حالیکه برخی آژانس ها به خوبی تناسب بین قیمت و کیفیت خدمات را رعایت می کنند، بسیاری از آنها در ازای قیمت بالاتر خدمات چندان قابل توجه و یا متمایز از دیگر آژانسها ارائه نمی دهند. این موضوع بویژه در مورد تورهای خارجی مصداق پیدا می کند.

فریب قیمت های پایین را هم نخورید. خیلی از آژانس های گردشگری تورهای با قمیت پایین ارائه می دهند، قیمت هایی که بوضوح از قیمت رقبایشان پایین تر است. به طور کلی این گونه تورها با دو مشکل عمده همراهند، اول اینکه خدمات ضعیفی برای تور لیدر، اقامتگاه، وعده های غذایی، وسیله نقلیه و غیره ارائه می دهند، دوم اینکه ممکن است خیلی از هزینه ها را گردن مسافر بیاندازند. برای مثال هزینه ورود به موزه می بایست توسط خود گردشگر پرداخت شود. بنابراین قیمت به تنهایی معیاری مناسب برای خرید و یا عدم خرید توری خاص نخواهد بود.

ارزش اصلی آژانس در مورد آژانس مورد نظرتان تحقیق کنید؛ ارزش اصلی و چیزی که آن را از رقبا متمایز می کند بشناسید. آیا برگزاری برنامه های طبیعت گردی نقطه قوت آن است؟ یا تورهای فرهنگی؟ شاخصه اصلی آن برگزاری تورهای مناسب برای افراد مسن است یا تورهای ماجراجویانه برای جوانترها؟ انتظاراتتان را از خدمات و نوع تور مشخص کنید. اگر دوست دارید برای آرامش یافتن در طبیعت سفر کنید، شاید شرکت در توری که کودکان زیر ۱۰ سال هم در آن شرکت می کنند چندان ایده ی مناسبی نباشد.

راهنمایان و تورلیدرها –  استفاده از تورلیدر ها و راهنمایان محلی یکی از مهمترین خدماتی است که آژانس های طبیعت گردی و گردشگری ارائه می دهند. یک آژانس خوب لیدرهایی را به کار می گیرد که به خوبی با اصول سفر آشنا هستند، مهارتهای نجات را می شناسند، با منطقه سفر آشنا بوده و در طبیعت گردی با تجربه اند.

برخی از تورلیدرها دایره المعارف های متحرک اند. از این افراد چیزهایی زیادی می توانید یاد بگیرید. تورلیدرها می توانند سفر خوبی برای شما بسازند یا آن را خراب کنند. یک لیدر خوب با تصمیم گیری به موقع می تواند یک مشکل خاص – مانند خراب شدن اتوبوس – را به تجربه ای به یاد ماندنی تبدیل کند. درباره تورلیدرها از آژانس ها سوال بپرسید. دانستن درباره تور لیدر حق شماست.

tour-leader-cave

ایمنی و بیمه مسئولیت مدنی – اطمینان حاصل کنید که آژانس، مسافران را بیمه می کند. بیمه مسئولیت مدنی و رعایت نکات ایمنی بویژه در طبیعت گردی از موارد مهمی هستند سازمان های ارائه دهنده خدمات گردشگری ملزم به رعایت آنها هستند.

برنامه ریزی – یکی از خدماتی که شما در ازای آن به شرکت های گردشگری پول پرداخت می کنید، برنامه ریزی سفر است. آیا وقت کافی برای برنامه ریزی سفر صرف شده است؟ آیا برنامه سفر جزییات کافی دارد یا قرار است تمام کارها در طول سفر را خودتان انجام دهید. البته به صورت کلی این مورد در اعتبار یک آژانس مستتر است و آژانس های معتبر غالبا وظیفه برنامه ریزی را به خوبی بعهده می گیرند.

جزییات تور را پیش از خرید از آژانس ها دریافت کنید. خدمات تور، نوع فعالیت، نوع اقامت و برنامه سفر مواردی هستند که می بایست از آنها آگاه باشید. اگر قصدتان از سفر طبیعت گردی است نباید توری که بیشتر وقت آن در اقامتگاه می گذرد خریداری کنید.

بوم گردی – اکوتوریسم و حفاظت از محیط زیست – بوم گردی و اکوتوریسم سفری مسئولانه است. بوم گردی نوعی از سفر است که تلاش در حفظ و پایداری زیست بوم منطقه سفر دارد. این مقوله تنها به حفظ طبیعت منحصر نمی شود، بوم گردی تلاشی است برای کمک به رشد و توسعه فرهنگ ها و میراث بومی منطقه.

مسلما برای آسیب زدن به زیباییهایی که از آن لذت می برید سفر نمی کنید. از خدمات آژانسهایی استفاده کنید که در طول تور اصول اکوتوریسم را رعایت می کنند. اینگونه سازمان ها به جای استفاده از هتل های گران قیمت، اقامت در خانه های استاندار شده محلی را به شما پیشنهاد می کنند، از راهنمایان محلی کمک می گیرند، از خودروهای محلی استفاده کرده و تلاش می کنند موجبات رشد اقتصادی منطقه را فراهم کنند.

سعی کنید از خدمات سازمان هایی استفاده کنید که به غیر از افزایش سودشان برای حفظ محیط زیست هم  ارزش قائل اند و آن را جز اولویت های خود می دانند.

بومگردی گیله بوم

اندازه گروه – طبیعتا گروه های بزرگتر احتمال آسیب به محیط زیست را افزایش می دهند. این گروه ها نیاز به اتوبوس های بزرگتر دارند و از منابع بیشتری استفاده می کنند. آن دسته از آژانس های خدمات مسافرتی و طبیعت گردی که تورهایی در گروه های کوچکتر برگزار می کنند تاثیرات مخرب کمتری برجا می گذارند. همچنین بدیهی است که مدیریت یک تور ۲۵ نفری از مدیریت توری با ۶۰ شرکت کننده ساده تر است؛ نحوه مدیریت گروه گردشگران تاثیر بسزایی در کیفیت برگزاری تور خواهد داشت.

در انتها دقت داشته باشید که این نکات مواردی در هم تنید هستند و این تفکیک ها برای ساده سازی انجام می شوند.

بوم گردی یا اکوتوریسم با گردشگری انبوه تفاوت های زیادی دارد. کاروان به شما توصیه می کند برای درک عمیق طبیعت و زیباییهای سفر، با دانستن تفاوت های این گونه ی خاص از طبیعت گردی با دیگر شکل های گردشگری ، سعی در برنامه ریزی و یا شرکت در اینگونه سفرها داشته باشید. در این باره با دوستانتان صجبت کنید و آن ها را نیز با این مفهوم آشنا کنید.

اکوتوریسم

پاسخ دهید

برنامه ریزی و جستجوی سفر
خرید و رزرو تورهای طبیعت گردی از معتبرترین آژانس ها
با اپلیکیشن اندرویدی کاروان
40 ثانیه وقت دارید ؟
در صورت تمایل در نظر سنجی کاروان مشارکت کنید.
فرم نظر سنجی ما 4 سوال 4 گزینه ای دارد. از شما وقت زیادی نمی گیرد؛ اما به ما کمک بزرگی می کند.

طراحی سایت حرفه ای