نوروز ۹۸ هم با تمام خوبی ها، تازه شدن ها و با اخبار تلخی از سیل و حوادث طبیعی تمام شد. همیشه تعطیلات سال جدید فرصت مناسبی را در اختیارمان قرار می دهد تا از شهر و خانه دور شویم و در دنیای پیرامون سیری کنیم. اما این حال و هوای خوب نمی بایست حواسمان را از خطرات احتمالی دور کند. خصوصا در شرایط پر از بحران حال حاضر.

برخی کارها هستند که با استفاده از آنها می توانیم تا حدی احتمال در معرض سرقت قرارگرفتن را کاهش دهیم. از راه حل های قدیمی تر مانند روشن گذاشتن یکی از چراغ های خانه تا استقاده از دوربین مدار بسته و درب ضد سرقت. اما برای اینکه خیالتان از تمام جهات راحت شود به شما راهکاری دیگری پیشنهاد می کنیم که احتمالا قبلا به آن فکر کرده اید. استفاده از گاوصندوق!.

 پیش از هر چیز فراموش نکنید که گاوصندوق از آن محصولاتی نیست که بعد از خرید خیلی ساده و راحت بخواهید آن را عوض کنید بنابراین پیش از خرید بخوبی درباره آن باید تحقیق کنید.

پیش از هر چیز اندازه گاوصندوق.

برای مشخص کردن فضایی که به آن نیاز دارید خیلی ساده مدارکی را که می خواهید داخل صندوق نگه دارید روی هم قرار دهید تا تخمینی از فضای مورد نیاز به دست آورید.

نوع مدارکتان را مشخص کنید.

مدارکی می خواهید در گاوصندوق نگه دارید تاثیر زیادی در مشخصات مدنظر شما می گذارند. برای مثال هنگام خرید گاوصندوق نسوز باید دقت کنید که کلاس ۳۵۰ از پس نگهداری از مدارک کاغذی و دلار در هنگام آتش سوزی به خوبی بر می آید اما برای نگه داری از مدارک مغناطیسی و فلش درایو نیاز به کلاس ۱۵۰ دارید.

وزن مهم است اما همه جیز نیست.

بسیاری از گاوصندوق ها هستند که با وجود وزن سبک امکان پیچ و رول بولت شدن به زمین را در خود دارند و با وجود وزن سبک می توانند وزنی معادل ۱ تن ایجاد کنند.

در انتها قیمت گاوصندوق که طبیعتا تحت تاثیر نام برند، مشخص های فیزیکی، ظرافت طراحی و کیفیت سیستم های رمز نگاری می تواند بسیار متغییر باشد.

توصیه ما به شما این است که از گاوصندوق های کره ای استفاده کنید. هرچند این گاوصندوق ها عموما قیمت بالاتری نسبت به محصولات ایرانی دارند اما برخی از آنها نیز با بودجه ای مشابه بودجه گاوصندوق هایی مانند کاوه قابل خریداری کردن هستند.